User experience, UX, uživatelský prožitek – často skloňované výrazy, které zahrnují širokou škálu pohledů na web od marketingu po technické zpracování. Ale v centru je vždy spokojený uživatel.
Naším cílem je tvořit stránky uživatelsky přívětivé, kde se návštěvníci bez problémů orientují a najdou, co potřebují. Proto je důležitou součástí tvorby uživatelské testování. Jedná se o významnou, ale obecně přehlíženou součást procesu, jejímž cílem je zjistit, jak navrhované stránky vyhovují uživatelům, jak jimi procházejí a jak chápou prezentované informace.
Výhody uživatelského testování
- poskytuje okamžité výsledky, na jejichž základě lze rychle upravit navržené rozložení prvků nebo strukturu webu
- pomáhá objasnit, proč je na testovaném webu nízká míra konverze a návštěvníci ho opouštějí krátce poté, co na něj vstoupili
- úspora za Search Engine Marketing - není třeba lákat stále nové uživatele na neotestovaný web se špatnou konverzí; otestované stránky jsou odladěné dle potřeb uživatelů, s vyšší pravděpodobností jejich opakované návštěvy
- pomáhá identifikovat zásadní problémy v informační architektuře – je dobré vědět, že uživatelé mají potíže s nalezením klíčové oblasti nebo prvku na webu. Testování poskytuje nezbytný důkaz pro vykonání potřebných změn.
- odhaluje místa, která mohou být interně považována za bezproblémová a optimálně navržená